وبلاگ رسمی پارادوکس ترجیحی

ربیع الثانی نه چندان مغرور اومانیستی کمی اگزیستانسیالیستی بیشتر مبتذل

چگونه نویسنده بهتری شوید

چگونه می‌توان نویسنده‌ی پرکارتری بود؟ چه عواملی به نویسندگان انگیزه‌ی نوشتن می‌دهد و چه عواملی آن‌ها را از شروع کردن نیز بازمی‌دارد؟

چگونه نویسنده بهتری شوید

از میان عوامل بی‌شماری که مردم برای بیان‌نکردن افکار و ایده‌هایشان از طریق نوشتن نام می‌برند، یک مانع وجود دارد که افراد کمی به وجودش اعتراف می‌کنند یا حتی از وجودش به صورت آگاهانه اطلاع دارند: روایت شخصی.

برای رفتن به ادامه مطلب بر روی کلید سبز سمت چپ کلیک کنید.

روایت شخصی، قصه‌ای است که ما به خود درباره‌ی خودمان می‌گوییم. این روایت‌ها معمولا به شکل جمله‌هایی کوتاه در ذهن پخش می‌شوند. ممکن است بعضی از آن‌ها مانند نمونه‌های زیر باشند:

«مردم از نوشته‌های من خوششان نمی‌آید.»

«نویسنده‌ها تا به‌حال درباره‌ی همه‌ی موضوعات موجود نوشته‌اند، من در مورد چه موضوع جدیدی می‌توانم بنویسم؟»

«تا به‌حال بازخورد مثبتی درباره‌ی نوشته‌هایم دریافت نکرده‌ام»

«نوشتن چه لذتی دارد؟ به‌نظر می‌آید که درست شبیه به کار کردن باشد. من همین الان هم سرم به کار مشغول است، چرا باید کار دیگری برای خودم بتراشم؟»

«سنم برای شروع نویسندگی خیلی زیاد است، چرا باید الان شروع کنم؟»

writing

روایت‌های بی‌شمار دیگری نیز وجود دارند که ممکن است در ذهنتان جریان داشته باشند. همین «فایل‌های صوتی» هستند که در فضای ذهن پخش شده و باعث می‌شوند حتی قبل از شروع، متوقف شویم. پس اگر می‌خواهید شروع به نوشتن یا نوشتنِ بیشتر کنید، باید اول روایت شخصی‌تان را بازنویسی کنید.

اما بهترین راه برای این بازنویسی چیست؟

۱. دوباره مانند دانشجویان فکر و عمل کنید

شاید سال‌ها از آخرین باری که در کلاس نشسته‌اید گذشته باشد و به‌هیچ‌وجه خودتان را دانشجو ندانید اما اگر می‌خواهید نویسنده‌ی بهتری باشید، باید دوباره مثل یک دانشجو فکر و رفتار کنید. کتاب‌ها، مقالات و پادکست های فراوانی در رابطه با حرفه‌ی نویسندگی وجود دارند. شروع به مطالعه‌ی آن‌ها کنید و آموخته‌هایتان را به‌کار بگیرید.

۲. ایده‌ها را مثل اسفنج جذب کنید

اگر مشغول نوشتن مجموعه‌ای از پست‌های کوتاه وبلاگ هستید یا برای اولین کتابتان اطلاعات جمع‌آوری می‌کنید؛ باید ذهنتان را با قصه‌ها و ایده‌های جدید تغذیه کنید. مطمئناً مطالعه بهترین روش برای انجام این کار است. ذهنتان را مانند یک اسفنج سیری‌ناپذیر نسبت به ایده‌ها تشنه نگه دارید.
writing

۳. دائماً کار خود را عرضه کنید

یکی از تفاوت‌های نویسندگان موفق و شناخته‌شده‌ با مخاطبین خاص فراوان، کار کردن مرتب و عرضه کردن آن است. خود را عادت دهید که به‌صورت مداوم بنویسید و محتوای خود را منتشر کنید، چه هفتگی باشد یا ماهیانه یا حتی مانند بعضی افراد، روزانه.

۴. فقط شروع کنید

به خواندن نوشته‌های نویسندگان دیگر، امتحان مضامین مختلف، مطالعه‌ی تکنیک‌های شبکه‌های اجتماعی و مرور موضوعات احتمالی برای نوشتن مشغول شوید. مطالعه کردن، دارای اهمیت است اما تنها راه برای نویسنده‌ی بهتری شدن، نوشتن، اشتباه کردن، درس گرفتن از اشتباهات و تکرار تمام این مراحل از اول است.

وظیفته
عه . . . بی ادب
ممنون بابت آموزش هات
خواهش میکنم.
سلام
استفاده کردیم ممنون
داستان‌های کوتاه بنده را در وبلاگ بخوانید و نظر دهید
منتظرم
http://dastankota.blog.ir
سلام
ممنون ، حتما
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
فردا و دیروز با هم دست به یکی کردند
دیروز با خاطراتش مرا فریب داد
و فردا با وعده هایش مرا خواب کرد
وقتی چشم گشودم امروز هم گذشته بود
نویسندگان
اینستاگرام طراح سایت : TurkSiam Powered by Bayan