وبلاگ رسمی پارادوکس ترجیحی

ربیع الثانی نه چندان مغرور اومانیستی کمی اگزیستانسیالیستی بیشتر مبتذل

مغز برای پیش‌‌بینی آینده از دو زمان‌‌سنج داخلی بهره می‌‌برد

مطالعات نشان می‌‌دهد برخلاف تصورات پیشین، مغز ما مجهز به دو سیستم زمان‌‌سنجی مختلف برای پیش‌‌بینی رویدادها است.

مغز برای پیش‌‌بینی آینده از دو زمان‌‌سنج داخلی بهره می‌‌برد

اگر درست لحظه‌‌ای پیش از سبز‌‌شدن چراغ راهنمایی‌­ورانندگی، پدال گاز را می‌‌فشارید یا می‌‌توانید لحظه‌‌ای پیش از شروع یک موسیقی، ضرب‌آهنگ آن را تشخیص دهید، علت آن پیش‌‌بینی‌‌های زمانی است.

یک نوع از این زمان‌‌سنجی‌‌ها، براساس خاطرات فرد از تجربیات گذشته و نوع دیگر براساس ریتم عمل می‌‌کند؛ با این حال، هر دوی آن‌ها در توانایی ما برای تعامل و لذت بردن از جهان حیاتی هستند.

پژوهش تازه‌‌ای از سوی پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در برکلی نشان می‌دهد شبکه‌های عصبی که مسئول کارکرد هر یک از این زمان‌‌سنج‌‌ها هستند، بسته به وظیفه‌ی محول‌‌شده، به دو بخش مختلف از مغز تقسیم می‌شوند.

ادوارد اسنودن: بیت‌ کوین از بین می‌رود اما ارز دیجیتال باقی می‌ماند

بیت‌کوین شاید در طولانی‌مدت از بین برود اما مفهوم رمزارزها یعنی نحوه‌ی انتقال پول در سراسر جهان بدون نیاز به شبکه‌های بانکی باقی خواهد ماند.

ادوارد اسنودن: بیت‌ کوین از بین می‌رود اما ارز دیجیتال باقی می‌ماند

ادوارد اسنودن که مدت‌ها پیش به‌دلیل افشاگری عملیات جاسوسی نامش سر زبان‌ها افتاده بود، این بار اظهارنظر جدیدی در مورد بیت‌کوین ارائه داده است. او گفته اگرچه روزی بیت‌کوین از بازار ناپدید می‌شود اما استفاده ازارزهای رمزنگاری‌شده ادامه خواهد داشت. او در مصاحبه با بن ویزنر، مدیر پروژه‌ی فناوری ACLU گفته است، بیت‌کوین که امروزه به‌عنوان ارز جهانی شناخته می‌شود به‌جای از بین رفتن، به نوع دیگری از رمزارزها تبدیل خواهد شد.

توییتر یک نفر را به خاطر صحبت در مورد قتل شان بین در Hitman 2 بن کرد

شان بین در نقش اولین Elusive Target بازی حضور پیدا کرده است؛ اما در توییتر چیزی در مورد آن نگویید، چرا که مسئولان این شبکه اجتماعی شما را بن خواهند کرد!

توییتر یک نفر را به خاطر صحبت در مورد قتل شان بین در Hitman 2 بن کرد

بازی Hitman 2 چند روز پیش منتشر شد و توانست نظرات مثبتی را به خود اختصاص دهد و سایت زومجی هم در نقد خود به این بازی امتیاز ۸.۵ داد. یکی از بخش‌های جالب این اثر IO Interactive به مأموریت‌هایی مربوط می‌شود که هر چند وقت یک بار فعال می‌شوند و بازیکن را تشویق به کشتن هدف خاصی تحت عنوان Elusive Target می‌کنند. اولین هدف فراری هیتمن 2 هم مارک فابا نام دارد که نقش او را شان بین، بازیگر معروف انگلیسی ایفا می‌کند و می‌توانید تریلر مربوط به او را در اینجا تماشا کنید.

ادای احترام کوین فایگی به استن لی با انتشار متنی احساسی

کوین فایگی، رئیس مارول استودیوز با انتشار متنی احساسی در کنار ادای احترام به استن لی، خالق بسیاری از کاراکتر‌های دنیای ابرقهرمانی مارول، از جزئیات آخرین ملاقاتش با او می‌گوید. با زومجی همراه باشید.

ادای احترام کوین فایگی به استن لی با انتشار متنی احساسی

بی‌شک مرگ استن لی را می‌توان یکی از تراژیک‌ترین و متاثر‌ کننده‌ترین تحولات چند سال اخیر دانست. درگذشت او باعث سوگواری بسیاری از بازیگران و هنرمندان صنعت فیلمسازی و کمیک بوک شد. حال با گذشت مدت کوتاهی از این اتفاق دردناک، کوین فایگی، رئیس مارول استودیوز و یکی از خالقان دنیای سینمایی مارول با انتشار متنی احساسی از طریق Entertainment Weekly طی ادای احترم خود به او از جزئیات آخرین ملاقاتش با وی می‌گوید.

شما در ادامه می‌توانید گزیده‌ای از این متن را که مختص به شرح حضور استن لی در فیلم محبوب و جنجالی Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ بی نهایت) است مطالعه کنید:

فردا و دیروز با هم دست به یکی کردند
دیروز با خاطراتش مرا فریب داد
و فردا با وعده هایش مرا خواب کرد
وقتی چشم گشودم امروز هم گذشته بود
نویسندگان
اینستاگرام طراح سایت : TurkSiam Powered by Bayan